Ads Top

Moje TOP piosenek #9 | polskie przeboje

Dzień dobry. Zapraszam na nowy post, w którym poznacie moje TOP 3 polskich piosenek.
Każdy lubi jakieś utwory, polskie czy zagraniczne. Ja lubię każde, ale dziś przedstawię trzy polskie.  Chociaż jest ich dużo, na dziś przygotowałam te. Zaczynamy!
Numer 3

Budka Suflera - Takie tango

Jest to singel grupy Budka Suflera z albumu ,,Nic nie boli, tak jak życie” z 1997 roku. Piosenka została wybrana jako największy przebój 25-lecia Wolnej Polski według słuchaczy Programu Pierwszego Polskiego Radia. Utwór znalazł się także na pierwszym miejscu listy 30 ton. Muzykę skomponował Romuald Lipko, a słowa napisał Andrzej Mogielnicki.
...Bo do tanga trzeba dwojga
Zgodnych ciał i chętnych serc
Bo do tanga trzeba dwojga
Tak ten świat złożony jest...
Numer 2

PIN - Konstelacje

Kilka miesięcy temu w poście ,,Stare” przeboje nadal aktualne? Moje TOP 3 piosenek sprzed kilku lat - cz. 3” wspominałam właśnie o zespole PIN i jednej z ich piosenek. Dziś mówię o drugim, moim ulubionym utworze tej grupy, pt.: ,,Konstelacje” z 2009 roku. Piosenka pochodzi z trzeciej płyty zespołu ,,Film o sobie” z 2011 roku. Ah, pamiętam jak śpiewałam ją do szczotki! 
...Poprzez konstelacje gwiazd,
Poprzez jasną zieleń traw,
Poprzez noc i poprzez dzień,
Możesz poprowadzić mnie...
Numer 1

Republika - Mamona

Piosenka ta pochodzi z siódmej płyty zespołu Republika - ,,Masakra” z 1998 roku. Polubiłam ten utwór jak i zespół oraz Grzegorza Ciechowskiego, w momencie kiedy jeden z uczestników programu ,,Twoja Twarz Brzmi Znajomo” musiał wcielić się w postać Ciechowskiego i śpiewał tę piosenkę. (zobacz) Uwielbiam to brzmienie!
...Ta piosenka jest pisana dla pieniędzy! 
Ta piosenka jest śpiewana dla pieniędzy! 
Ta piosenka jest nagrana dla pieniędzy! 
Ta piosenka jest wydana dla pieniędzy!...

Jak Tobie podobają się te piosenki? Znasz je? Lubisz? Podziel się swoją opinią i tytułami polskich utworów, które Ty słuchasz. 

Polub nas na Facebooku i zaobserwuj na Instagramie
Facebook mmusicmonster
Instagram @mmusicmonster

1 komentarz:

Dziękuję za komentarz :)

Obsługiwane przez usługę Blogger.