Ads Top

Shakira | Latynoskie rytmy #14

Witajcie w kolejnym poście z serii Latynoskie Rytmy. Dziś o jednej z najbardziej znanych, na świecie latynosek!
O kim dziś mowa? O Isabel Mebarak Ripoll, czyli o Shakirze.  Z pewnością każdy kiedyś słyszał o tej Pani. Na początku kilka słów o samej wokalistce.
Shakira urodziła się 2 lutego 1977 w Barranquilli, w Kolumbii. Trudno w to uwierzyć, ale ma 40 lat.  Jest piosenkarką, autorką tekstów oraz zajmuje się działalnością charytatywną.  W 1991 roku wydała swój pierwszy album zatytułowany ,,Magia”. Dwa lata później, wydano album ,,Peligro”. W tym czasie Shakira zadebiutowała w kolumbijskiej telenoweli ,,El Oasis”, grając w nim główną rolę. W 1995 ukazała się płyta ,,Pies Descalzos”, która przyniosła jej rozgłos w Hiszpanii i Ameryce Środkowej. Płytę promował singiel ,,Estoy Aqui”. W 2009 Shakira nagrała płytę ,,She Wolf”, którą promował singiel o tym samym tytule.
Wygrała dwie nagrody Grammy, siedem nagród Latin Grammy Awards, dwanaście Billboard Latin Music Awards. Była dwukrotnie nominowana do nagrody Złotego Globu. Shakira jest również najlepiej zarabiającą kolumbijską artystką wszech czasów. Sprzedawszy ponad 60 milionów kopii albumów stworzonych dzięki współpracy z wytwórnią Sony Music, jest drugą, po Glorii Estefan, najpopularniejszą piosenkarką latynoską. Shakira jest jedyną artystką pochodzącą z Ameryki Południowej, która zajęła wysokie miejsce na amerykańskiej liście przebojów Billboard Hot 100, australijskiej liście ARIA oraz brytyjskiej liście najlepiej sprzedających się singli.
W 2010 roku nagrała piosenkę „Waka Waka (This Time for Africa)”, która została oficjalną piosenką Mistrzostw Świata w RPA. Utwór spotkał się z gorącym przyjęciem, stał się hitem oraz najlepiej sprzedającym się singlem promującym Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej.
8 listopada 2011 roku Shakira odsłoniła swoją gwiazdę w Hollywood Walk of Fame. Do tej pory Shakira wydała 11 albumów studyjnych, najnowszy to „El Dorado”, który nie dawno trafił na pułki sklepowe. Znalazło się tam dużo świetnych utworów, m.in. znane nam już nie tylko z radia, ale i z naszego bloga ,,Me Enamore". > ZOBACZ <
Bez wątpienia bardzo znanymi piosenkami Shakiry, na świecie jak i w Polsce jest właśnie wyżej wspomniane  „Waka Waka”oraz Dare, ,,Can’t Remember to Forget You” nagrana z Rihanną, ,,Empire”, Hips Don't Lienagrane z Wyclef Jean'em czy ,,Whenever, Wherever”.
Teraz kilka słów ode mnie. Od kliku lat jestem fanką Shakiry. Ma bardzo  charakterystyczny wokal, który bardzo, ale to bardzo mi się podoba. Jest piękna. Uwielbiam jej fryzurę, te loki. Jak byłam młodsza zawsze czesałam się w takie loki, ponieważ chciałam wyglądać jak Shakira, a że ja też mam blond włosy świetnie w tym wyglądałam, spotkałam się też z takim określeniem, że jestem do niej podobna. Dużo tytułów jej piosenek już zostało wymienione, ale ja nie mogę zapomnieć o innych moich ulubionych: ,,Loca”, „Addicted to You”, „Rabiosa nagrana z Pitbullem,Chantaje nagrane z Malumą.

Brak komentarzy:

Dziękuję za komentarz :)

Obsługiwane przez usługę Blogger.